23.9.14

Op jacht naar wifi

om weer een bericht te kunnen plaatsen!

16:38 uur
Daar zitten we dan... Hoog in de lucht. Bij het opstijgen waren mijn gedachten bij die mensen aan boord van MH17... De knoop in m'n maag die ik altijd bij het opstijgen (en landen) voel, werd ineens nog wat groter...
Weer een bevestiging dat je moet genieten waar en wanneer het kan...

We zitten hoog in de lucht dus. Na een vertraging van een uur blijken we ook nog tegenwind te hebben en doen we er daarom ruim 2 uur over. Dit betekend dat we pas rond dinertime aan boord zullen kunnen. Best wel balen!

22 sept. 07:31 uur 
Daar ben ik weer. Best een sprong in de tijd! Tja, nu pas heb ik weer 'tijd' om te schrijven... 

We zouden dus rond 18:00 uur landen op Mallorca. Gelukkig hield de chauffeur flink het gas in ;) , en was het 17:45 uur toen we weer op de grond stonden. Snel eruit en op naar de bagagebanden. 
Kwartier later waren daar eindelijk, nog een half uur later waren de koffers er en tien minuten daarna zaten we in de bus. Die vervolgens doodleuk nog 25 minuten bleef wachten!
Toen we dan eindelijk de haven binnen reden was mijn humeur niet echt geweldig meer... Gelukkig was de jongeman aan de balie erg aardig. Dat helpt op zo'n moment! We bleken de twijfelachtige eer te hebben als allerlaatsten in te checken! 
Snel naar dek 8 om onze hut even te bekijken en daarna naar dek 10 om 
de hut van mamma en Thijs te zien. Daarna naar de receptie om wat onduidelijkheden na te vragen, naar het buffetrestaurant -wat hebben ze veel!- om te eten en door naar muster station C (verzamelplaats) voor de verplichte veiligheids instruktie. Dit is op iedere cruise een noodzakelijk kwaad maar dit keer kwam het wel erg langzaam op gang. En toen moesten we ook nog als haringen in een ton op het dek gaan staan! De hele oefening duurde maar 35 minuten, maar het voelde als twee uur! 
Na de oefening zijn we op dek 12 onder het genot van een drankje het wegvaren gaan bekijken.

Eenmaal in de hut hebben we de koffers uitgepak en alles een plekje gegeven. Om 00:30 uur sliepen we...

En nu, zit ik op het balkon en heb eindelijk tijd... om vakantie te vieren!



14:00 Zoals het op een echte zeedag hoort, heb ik niets te melden. Behalve dan dat het eten lekker is, de drank overvloedig (mét en zonder alcohol) en dat we heerlijk tot rust komen...



23 september 06:49 uur
Goedemorgen!
Nadat we gisteren bij de Cliff 24 grill hamburgers en currywurst gegeten hadden, zijn we naar het theater gegaan. Eerst werden daar op humoristische wijze de kapitein en managers aan boord voorgesteld. En daarna was er een show. 45 minuten Duitstalige liedjes die met de nodige humor werden gebracht.
Heel leuk!
Om ervoor te zorgen dat we het niet zouden afleren ;) , hebben we op het terras op het achterdek nog maar een drankje genomen... 'Drie pils en een cola-light', want met de Amaretto en de cocktail van eerder op de avond had ik wel weer genoeg gehad... 

Genoeg over gisteren... Wat staat er vandaag op het programma?
Eerst om 08:00 Yoga... Om 08:30 uur ontbijten. Om 10:00 uur schilderen, daarna het binnenlopen in Malta bekijken en rond een uur of 12:00 een kleine lunch. Daarna gaan we van boord om Valetta te verkennen. Druk, druk, druk dus... Eens zien wat er van terecht komt...

13:00 uur
Dat viel niet tegen! Ik had me eigenlijk moeten aanmelden voor de Yoga maar gelukkig kon ik aan de zijlijn toch nog mee doen. Even een half uurtje rekken, strekken en ontspannen. Heerlijk! 
Na het ontbijt ben ik naar het atelier gegaan waar ik een privéworkshop schilderen kreeg. Best luxe als er verder geen deelnemers zijn! Het resultaat ligt momenteel nog te drogen en zal ik later nog wel showen.

Ondertussen waren we wel al binnengelopen in de haven van Valetta. Christ heeft daar samen met mamma en Thijs foto's van gemaakt. Ik heb er wel wát van meegekregen maar was toch vooral met schilderen bezig.

Na de lunch zijn we van boord gegaan, en we zitten nu in de shuttlebus naar het centrum. 



Geen opmerkingen: