16.1.13

Dag 5 en dag 6 Brrrrrr. wat koud!





Zelden heb ik zo'n witte dag meegemaakt als deze! Het zicht was werkelijk waar-de-loos en om die reden zijn Christ en ik 's middags gaan wandelen ipv skiën. Ook fijn maar net ff anders...


Nog een nadeel... Tegen half vier brak de zon door en omdat we op dat moment nog vrij ver van het appartement waren, konden we niet nog snel even gaan skiën... Wel heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat mooie foto's van Sammie te maken... Helaas  kan ik die niet op de laptop zetten nu dus die volgen nog!

Met Bart en Brigitte hebben we 's avond lekker afhaal pizza gegeten...

En vandaag; Met een werkelijke temperatuur van tussen -10 en -15 graden en een gevoelstemperatuur van zo'n 5 graden kouder! zou je kunnen zeggen dat het koud was vandaag...

dat samen met de strak blauwe lucht gaf dan ook heel heel vreemd effect! We zijn eerst met z'n allen gaan skiën maar door de kou gingen we al snel alleen verder. Later op de dag kwamen we Nancy, Brigitte, Marc en Bart weer tegen en zijn we gezamenlijk nog eens omhoog gegaan. Ze wilden graag door de poedersneeuw skiën en dus zijn we naar het hoogste punt van het gebied gegaan. Van daaruit hebben we eerst een stukje rode piste gedaan en toen iedereen de poeder in ging ben ik verder via de rode gegaan. Dat was toch stiekem best een uitdaging na zoveel jaren...


Het gaf mij wel de gelegenheid om een foto te maken van het avontuur!
Toen we alweer een heel stuk verder waren afgedaald, kwamen we bij een stuk poedersneeuw dat redelijk vlak was, niet te lang én op een groen (makkelijkste categorie) pad uit kwam. Dat vond ik een prima gelegenheid om ook een stukje mee te doen... En het was ge-wel-dig. Al die mooie, ongerepte, in de zon schitterende sneeuw voor me die tot boven mijn knieën kwam. Echt super...
Eenmaal terug op het groene pad uitkwam ging het alsnog mis... ik bleef met één ski hangen (denk ik) en daardoor klapte ik om. Au au au, mijn rechter knie! Er kwam net een hondenslee voorbij en die bestuurder kwam al met zijn GSM aansnellen om de pisteurs te bellen! Maar ik wilde eerst eens kijken hoe erg het was... En dat nog wel op een groen pad! >#!?*$grrrrrrr

Nou, om jullie een heel relaas te besparen.... Ik ben voorzichtig zelf naar beneden geskied en de knie is beurs en gevoelig maar het lijkt allemaal mee te vallen... Pfew...

Geen opmerkingen: