21.5.10

20 mei 2010 (dag 6)

Nadat we ontbeten hadden zijn we vanmorgen op weg gegaan naar Naples. Dit ligt aan de Golf van Mexico maar we zijn er niet rechtstreeks naartoe gereden... Omdat we ook nog iets van Florida wilden zien zijn we van de route afgeweken en naar Bradeton gereden. Hier hebben we het Manatee Historical Parc bezocht. Erg leuk om die 'oude' gebouwen te zien. Een medewerkster vertelde het mooi. Ze was altijd heel trots geweest op 'hun' oude gebouwen, maar toen ze eens in Duitsland was en daar écht oude gebouwen zag was ze toch wel iets anders over 'oud' gaan denken!

Na hier een uurtje te hebben rondgelopen zijn we weer in de auto gestapt. We waren nog maar net op weg toen ik bedacht dat de cameratas nog in de achterbak zat. En omdat ik de camera nog voorin had liggen was dat niet zo handig. Dus Christ is een parkeerplaats opgedraaid bij een bank. Een hele mooie bank... Zo mooi dat ik er wel een foto van wilde maken... Dus ik de auto uit en een foto van de klok die er hing en het gebouw gemaakt.
Toen ik goed en wel mét de cameratas weer in de auto zat kwam er een medewerker van de bank en een beveiliger naar buiten... dus ik weer uit de auto en vragen of er iets mis was. Nou nee, er was niets mis maar ze wilden toch wel even weten waarom wij foto's van de bank aan het maken waren! Dus ik uitgelegd dat ik alleen maar even een tas achter uit de auto wilde pakken en dat ik toen het prachtige gebouw zag. Nadat ik de gemaakte foto's had laten zien was alles in orde. De beveiliger vertelde me tenslotte ook nog dat ze bang waren geweest dat wij een overval aan het voorbereiden waren! Zie je het al voor je... Wij als bankovervallers? Hihi.... ECHT NIET! Maar we waren stiekem toch wel een klein beetje geschrokken...

We hebben onze weg vervolgd en hebben in Fort Myers nog Jo Ann's en Betty's Stamppad (Scrapkookwinkels) bezocht. Bij Jo Ann's ben ik uiteindelijk tóch nog aan een Slice Hands Free kit kunnen komen (met 40% korting terwijl hij verder overal uitverkocht was!). Betty's viel behoorlijk tegen en is dan ook GEEN aanrader omdat het ook nog in een beroerde wijk bleek te liggen...

In Fort Myers hebben we ook we ook nog gegeten bij Burger King.

En toen zijn we toch echt naar Naples gereden. Na het inchecken in de Naples Inn zijn we op zoek gegaan naar het strand. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt.

Om vervolgens nog lekker te zwemmen en te lezen in het zwembad bij ons hotel.

Gegeten hebben we deze avond bij een superleuk Mexicaans restaurant met de naam Mr. Tequila! Morgen hebben we nog een dag op de weg voor de boeg. We gaan via de Tamiami Trail naar Miami. Onderweg willen we de Everglades nog eens van dichterbij gaan bekijken...

Geen opmerkingen: