28.5.10

27 en 28 mei 2010 (dag 13 en 14)

27 mei 2010 (dag 13)

Gisteren was onze laatste ‘haven dag’ alweer aangebroken. We meerden in alle vroegte aan in Ochio Rios, Jamaica. Omdat ik erg slecht geslapen had, had Christ me laten liggen. Heel lief van hem maar om 08.30 uur werd ik alsnog wakker van de telefoon. Toen ben ik al kletsend met mamma het balkon op gelopen en zag ik Ochi Rios voor het eerst! LEUK! Mooie stranden, gezellige hutjes en huizen. En allemaal vlak bij de aanlegsteiger… Het plan was dan ook snel gemaakt. We zouden lekker op het strand gaan liggen en genieten van de relaxte sfeer…

Eenmaal aan de wal bleek het toch niet zo gemakkelijk… We konden alleen via een flinke omweg op het strand komen en werden voortdurend aangesproken. Of we geen taxi nodig hadden, of we een tour wilden boeken, of we naar het strand wilden en dat ze ons wel wilden brengen. Of we drugs wilden kopen! En ga zo maar door. Daarnaast was er erg veel politie op de been. Dat had waarschijnlijk met de onlusten in Kingston te maken maar dat was gelukkig uren rijden hier vandan. Al met al gaf het ons een heel onrustig gevoel en vonden we het gewoon niet leuk. We hebben wat winkels bezocht en daarna snel weer terug gekeerd naar het schip. Daar was het heerlijk rustig en hebben we bij het zwembad gelegen.

28 mei 2010 (dag 14)

Over vandaag kan ik eigenlijk kort en bondig zijn… We hebben NIETS gedaan. Heerlijk… Straks gaan we onze koffers inpakken. Het streven is om één koffer al helemaal klaar voor de vlucht te maken zodat we in Miami maar één koffer hoeven open en weer dicht te maken… We hebben er dit keer voor gekozen om de koffer wel al vanavond op de gang te zetten. Het heeft namelijk geen enkele zin om net als twee jaar geleden weer in alle vroegte aan te komen in het hotel in Miami. We kunnen dan nog niet op de kamer en ook niet op pad… Daarom hebben we onze kofferlabels voor 07.50 uur ingewisseld voor labels voor 10.15 uur. Op deze manier kunnen we het rustig aan doen. We laten het ontbijt weer op de kamer komen dus hebben we ook geen gedoe met het vinden van een ontbijtplekje…

Nu nog een paar uur genieten van ons balkon en het schip…