20.9.11

Daar zijn we weer!

Deel 2 van 18 september
De kledingcode van vanavond was all white. En ik moet zeggen, het had wel wat... Al die mensen in het wit!
Voor vanavond hadden we een late reservering en dat was achteraf niet zo'n slimme keuze. De drankjes werden verkeerd opgemomen, Ze vergaten de drank te brengen, het duurde meer dan 45 min. voor het voorgerecht kwam.     Het hoofdgerecht liet ook lang op zich wachten en werd vervolgens verkeerd uitgeserveerd en we moesten zelf om de rekening van de wijn vragen... Murphy's Law???

Na het eten zijn we een klacht gaan indienen over de roomservice. Naar nu blijkt beginnen ze inderdaad pas om 12:00 uur met het bereiden van sandwiches. Vandaar dat bezorging om 11.45 uur dus helemaal niet kon. Wat er mis is gegaan is dat dat ons niet gezegd is. Daarnaast gaf de dame van de receptie toe dat er iets aan het tijdschema niet klopt.
Toen we later vanavond weer in onze hut waren, kregen we nog een excuus telefoontje. Morgen krijgen we 'sweets' op de kamer! Ik ben benieuwd...

19 sept. 2011
Onze eerste zeedag zijn we begonnen met weer een heerlijk ontbijt. Daarna hebben we onze spullen gepakt en hebben we een lekker plekje uitgezocht bij het zwembad. Het waait er lekker, we hebben er (nu in elk geval, maar het blijft een schip) schaduw, het is dicht genoeg bij het zwembad om alle entertainment mee te krijgen maar ver genoeg om er last van te hebben... Perfect dus!

Om 10.00 uur stond er een scrapbook workshop op het programma. Eerdere ervaringen op cruiseschepen voorspelden niet veel goeds maarja, de sieradenworkshop was ook leuk... In het programma stond dat er een maximum aan het aantal deelnemers zat van 50! Dus ik zat om 09:30 uur al in de betreffende lounge... Daar heb ik eerst een stukje van een film gekeken op mijn telefoon.
Om 10:00 uur bleek de opkomst 5! te zijn waarvan er 1 na het zien van het pakket ook nog afhaakte...
Maar goed, ik vond het pakket best leuk dus ik ben aan de slag gegaan. Terwijl ik nog aan het bedenken was hoe ik het wilde gaan doen had de dame naast mij het papier al in stukken vescheurd en was ze driftig aan het plakken. Zij was na 20 minuten klaar en vertrok.
De andere dames waren onder begeleiding bezig om een compositie te maken en ik... heb lekker gerommeld met het papier en de embellies. De pagina is best leuk geworden maar er moet nog wel een foto op!

Na ook nog even in de zon te hebben gelegen en gelunched te hebben, was het voor Christ tijd om mee te doen met een trivia quiz. Je moest zo veel mogelijk vlaggen herkennen. Christ werd 2e en kreeg een pen! Ik zat ondertussen weer te workshoppen. Dit keer een armband en oorbellen die bij de ketting hoorden die ik eerder al had gemaakt. Weer erg gezellig!

Hierna hebben Christ en ik nog wat over het schip gewandeld en een beetje geborreld.
Na het diner zijn we op het balkon van mamma nog gaan borrelen. Dat deden we onder het genot van aardbeien in chocolade die we gekregen hadden als goedmakertje voor het gedoe met de roomservice van gisteren.




Toen we weer in de hut kwamen, was er ook nog een berichtje dat we vanaf nu op de VIP lijst staan van de roomservice en dus met voorrang bediend zullen worden!!!

1 opmerking:

Annemarie zei

ohhh wat leuk......echte vippers.....Klint allemaal goed daar. maar ook hier is alles goed en gezellig. Gisteren hebben we lekker gecropt en gezellig gekletst. We hebben je wel gemist hoor...
groetjes en geniet....
Annemarie.