24.9.11

Olympia

24 september 2011
Wát voor een vakantie is dít! We moesten al om 06:30 uur op !!! En om 7:00 uur zaten we al aan het ontbijt...
Waarvoor? Nou, zo dat we om 8:15 uur in een bus richting Olympia kunnen zitten en er dus op het heetst van de dag alweer weg kunnen zijn...

Na een half uur rijden kwamen we aan bij Olympia. Het bestaat tegenwoordig uit een groot terrein met ruïnes, een museum en de moderne stad. We zijn begonnen met de ruïnes. Normaal moet je er entree betalen maar vanwege de Europse dag van het cultureel erfgoed was het vandaag en morgen gratis. Een mazzeltje dus...
Op die grote terrein zijn resten te zien van een grote tempel ter ere van Zeus, resten van andere tempels en gebouwen en resten van het stadion. Op de spelen die hier  werden gehouden zijn de huidige 'moderne' Olympische spelen gebaseerd. Op dit terrein word ook elke 2 jaar het olympische vuur ontstoken.
We hebben er een tijdje rondgelopen en foto's gemaakt. En hoewel het best indrukwekkend was, was het ook wel heel veel steen... Het was in veel gevallen lastig voor te stellen wat het geweest moet zijn.
Na dit bezoek is mamma richting het moderne Olympia gegaan en zijn wij op zoek gegaan naar een geocache die vlakbij lag. Na het loggen zijn we naar museum gegaan. Hier waren vele vonsten terug te vinden. Het maakte het allemaal een stuk duidelijker en nog imposanter.

Samen met mamma hebben we hierna nog onder de schaduw van een grote boom genoten van een cola. Nu zijn we weer op weg naar de boot die in Katakolon ligt. Bij de haven ligt ook nog een dorpje waar we nog even naartoe willen maar daarna gaan we toch weer lekker aan boord. Vanavond hebben we nog één keer een Formal night en morgen nog een dag op zee maar dan is het toch echt voorbij... Door het gebrek aan internet zal dit dan ook het laatste bericht vanuit Griekenland zijn...