26.9.11

Deel 2 van 24 september en 25 september...

In Katakolon hebben we uiteindelijk aan het water een mooi tafeltje gevonden waar we heerlijk hebben geluncht. Mamma koos een overheerlijke Griekse appeltaart en Christ en ik deelden een Giros (heerlijk gegrild vlees, frietjes en pita) en een Tzazikki. Mjammie!!!
Weer aan boord hebben we eerst geprobeerd om aan dek te gaan liggen maar daar waaiden we zowat weg. Toen zijn we uitgeweken naar de scoonerbar waar Christ voetbal heeft gekeken en ik heb gelezen. Toen ze daar weer een trivia gingen doen hebben we mee gedaan. Dit keer zonder succes! We werden op één na laatste!

25 september 2011
Na lekker uitgeslapen te hebben en op een normale tijd te hebben ontbeten, dachten Christ en ik aan een relaxte dag te beginnen... NOT! Eerst zijn we naar het internetcafe gegaan om de online incheck van onze terugvlucht te regelen. Dat moest via het netwerk van het schip omdat we uitgetekend op dat moment niet via de telefoon konden internetten...
Het internet was traag en zo verouderd dat het de website van Airberlin niet aan kon! Gelukkig is het ons via een omweg toch gelukt.
Hierna zijn we naar de winkeltjes gegaan om mijn ketting te ruilen die ik bij het horloge had gekregen. Die zat kapot in de doos en toen ik de volgende dag terug ging werd me gevraagd op de laatste dag terug te komen. Vervolgens werd me gevraagd 's middags om 15:00 uur terug te komen. Prima hoor, doen we...

Als derde zijn we mamma gaan zoeken die ergens aan dek lag te zonnen. (en gelijk had ze!) We hebben haar sleutelkaart gehaald en de kofferlabels uit haar hut opgehaald. Naast het feit dat we er helemaal niet blij zijn dat we al om 8:00 uur van boord moeten..., moeten we ook nog apart wachten! Nee, daar gaan we dus niet mee akkoord! Bij de receptie hebben we flink moeten praten maar we hebben er nog een half uur bij kunnen krijgen. Officieel moet mamma nog steeds ergens anders wachten, maar we hebben mondeling toegezegd gekregen dat ze gewoon met ons mee mag...

En na al dat geregel was het dus ook voor ons tijd om te relaxen. We hebben vlak bij mamma 2 bedjes gevonden en zijn daar lekker gaan liggen lezen .

Na de lunch is mamma op haar balkon gaan zitten. Wij hebben het nog even geprobeerd op het dek maar de wind was toch wel heel fel geworden. Christ is terug naar de hut gegaan om daar wat tv te kijken en ik ben naar de Viking Crowne lounge gegaan voor een nieuw workshop sieraden maken. Dit keer moest je er voor betalen en dat maakte dat de opkomst minimaal was. Naast mij was er nog één andere vrouw en die ging verder met de ketting van de vorige keer. Ik heb toch een setje gekocht en ben voor de gezelligheid begonnen aan de oorbellen. Best leuk maar niet mijn stijl... De ketting vond ik wel leuk maar daar was nu gewoonweg niet genoeg tijd voor...
Na de workshop heb ik nog gevraagd naar het scrapbookpakket dat ik op de eerste cruisedag had gezien. Cat , de crewmember die de kralen workshop gaf heeft me daarom meegenomen naar de Tophead lounge. Daar heb ik het pakket nogmaals gezien en ik vond het leuk genoeg om het te kopen. Cat wist alleen de prijs niet en ze kreeg ook niet meteen iemand te pakken... Dus vroeg ze op ik tegen 16:00 uur even terug wilde komen... Welja, waarom ook niet...

Omdat het ondertussen bijna 15:00 uur was ben ik weer naar de winkeltjes gegaan om mijn ketting te ruilen. O, maar mevrouw... Dat kan pas vanaf 16:00 uur! Ja, daaaaaag! Ik ben gekke Henkie niet! Dus de manager erbij... En wat denk je? Binnen 2 tellen ketting gerepareerd en iedereen blij! Had dát nu niet wat eerder bedacht kunnen worden???

Ondertussen was het tijd voor het origami vouwen van Augusto (die had ook de eerste kralen workshop gegaan). Ach ja, het was wel gezellig... Toen weer door naar Cat voor het scrapbookpakket en die verraste me door het pakket kado te geven! Das nog eens een leuke verrassing!

Christ lag ondertussen naar de Grandprix van Singapore te kijken en omdat ik geen zin had om in de hut te blijven ben ik op dek 4 gaan zitten. Heerlijk!


Om 17:20 uur kwam Christ me halen om mee te doen aan de laatste Trivia... Het werd weer niets! Maar gezellig was het wel!

Tja, en toen was de dag alweer een heel eind om... We zijn  naar mamma gegaan en hebben daar nog even op het balkon gestaan. We vaarden net voorbij een heel vreemd puntig rotseilandje...

Na het diner in de Windjammer hebben we de vlaggenparade gekeken in het centrum en hebben we nog een drankje genomen bij de poolbar.



Tja, en toen moesten we toch echt naar de hut om de koffer in te pakken en deze voor 23:00 uur op de gang te zetten. Die zien we morgen op de kade weer terug.

Nu, 23:45 uur liggen we helemaal uitgeteld op bed...
Morgen gaan we om 07:00 uur ontbijten en loopt deze vakanTie toch echt op z'n einde...

Geen opmerkingen: